Komerčné Oscary

31. ledna 2009 v 16:51 | ja :) |  Odovzdávanie cien .:)
Filmový fanúšikom sledujúcim slávnostné udeľovanie cien Americkej akadémie filmového umenia a vied netreba asi pripomínať, že tohtoročný priamy prenos zaznamenal historicky najnižšiu sledovanosť (32 miliónov). Producenti boli nútení prijať komerčné opatrenia a výsledok ich hlasovania uzrel svetlo sveta. Filmové reklamy, teda trailery sa od roku 1953 (od kedy sa oscarový prenos prvýkrát uskutočnil) nemohli nikdy počas oscarovej noci vysielať. Dnes už je tento zákaz minulosťou. Oscarom svitá na komerčné časy.
Zopár elementárnych pravidiel, ktoré akadémia prijala:
- Film, ktorého trailer sa vysiela, musí mať premiéru najskôr posledný aprílový týždeň
- Spot musí mať celosvetovú premiéru práve na Oscaroch
- Nesmie sa jednať o ukážky na sequely alebo prequely filmov, ktoré sú v aktuálnom ročníku nominované v akejkoľvek kategórii
- Každý distribútor má možnosť odprezentovať iba jeden spot, a to v dĺžke buď 30 alebo 60 sekúnd
- Ukážka nesmie obsahovať slová "Oscar" alebo "Academy Award"
- Jeden šot môže propagovať jeden jediný film a nie skupinu diel
- Počas reklamnej prestávky sa odvysiela vždy len jeden trailer
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.